سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محتوا نویس وب

ماشین های CNC چگونه کار می کنند؟

دستگاه های CNC معاصر کاملاً خودکار هستند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند فایل های دیجیتالی با دستورالعمل هایی در مورد مسیرهای برش و ابزارسازی است.

فرآیندهای طراحی یا تراشکاری به ابزارهای زیادی برای تولید یک قطعه خاص نیاز دارند. ماشین‌کاران می‌توانند کتابخانه‌های ابزار دیجیتالی بسازند که با ماشین فیزیکی ارتباط برقرار کنند. چنین ماشین‌هایی می‌توانند به‌ طور خودکار ابزار را بر اساس دستورالعمل‌های دیجیتال تغییر دهند و آنها را به تولید اسب‌های کار تبدیل کنند.

تراشکاری - آب صابون

فرآیند ماشینکاری CNC با طراحی قطعات در نرم افزار CAD شروع می شود. مدل سه بعدی ابعاد و ویژگی های لازم قطعه نهایی را تعیین می کند.

برخی از این برنامه ها در بسته های CAD-CAM عرضه می شوند، بنابراین جریان می تواند در همان برنامه ها ادامه یابد. در غیر این صورت، مدل های CAD به نرم افزار CAM تعیین شده وارد می شوند. اگر هر دو CAD و CAM از یک خانواده محصول هستند، نیازی به ترجمه فایل‌ها نیست. در غیر این صورت، فایل های CAD باید وارد شوند.

نرم افزار CAM (تولید به کمک کامپیوتر) مدل را برای کل فرآیند ساخت آماده می کند. ابتدا مدل را از نظر خطا بررسی می کند. سپس یک برنامه CNC برای ساخت بخش فیزیکی ایجاد می کند.

این برنامه در اصل مجموعه ای از مختصات است که سر برش را در طول فرآیند تولید هدایت می کند.

مرحله سوم انتخاب پارامترهای مناسب است. اینها شامل سرعت برش، ولتاژ، دور بر دقیقه، و غیره است. پیکربندی به هندسه قطعه و همچنین ماشین آلات و ابزار موجود بستگی دارد.

در نهایت، نرم افزار تودرتو را تعیین می کند. تودرتو به معنای جهت گیری و قرارگیری قطعات نسبت به مواد خام است. هدف به حداکثر رساندن استفاده از مواد است.

سپس تمام این اطلاعات به کدهایی تبدیل می‌شوند که ماشین‌ها می‌توانند آن‌ها را بفهمند - کد M و G-code.

استفاده از روغن آب صابون در تراشکاری

آب صابون یا روغن محلول یک روان کننده و روغن محلول ویژه برای کارهای تراشکاری و برش فلز است.

مصرف و قیمت آب صابون در شاخه ها و حرفه های مختلف صنعت فلزکاری بالاست. پمپ مخصوصی که بر روی سطوح جریان دارد وظیفه رساندن این روانکار را بر عهده دارد. روغن آب صابون این روغن محلول معمولاً به رنگ سفید مایل به شیری است، اما در برخی از محصولات ممکن است به رنگ زرد مایل به سفید یا زرد باشد.

آب صابون

روغن فلزکاری باید قطعات را از فشار زیاد محافظت کند و خواص خود را برای مدت طولانی حفظ کند.

جهت تهیه و خرید اینترنتی روغن آب صابون میتوانید از فروشگاه ابزار صنعتی ماتریس دیدن نمایید.

برخی از خواص مهم آب صابون:

  • تشکیل امولسیون پایدار
  • جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری ها و کنترل فساد و بوی نامطبوع امولسیون
  • خاصیت ضد زنگ
  • خاصیت ضد کف
  • خاصیت ضد خوردگی
  • خاصیت خنک کنندگی
  • روغن کاری عالی

منبع : https://fractory.com/what-is-cnc-machining/