سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محتوا نویس وب

جک های هیدرولیکی ، جک های هیدرولیکی یا سیلندرهای هیدرولیکی از پرکاربردترین تجهیزات در صنعت هستند که اغلب در ماشین آلات صنعتی و برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده می شوند.

قبل از معرفی انواع مختلف این دستگاه ، کاربرد و مزایا و معایب هر یک ، ضروری است که تعریف کاملی از وینچ هیدرولیک ارائه شود. سیلندر هیدرولیکی وسیله ای است که طبق قانون پاسکال ساخته شده و از مایعات غیرقابل تراکم استفاده می کند.

یک مایع تراکم ناپذیر (غالباً روغن) با فشار جزئی در یک محیط استوانه ای وارد یک استوانه بزرگتر می شود و به پیستون برخورد می کند. نیروی فشاری که توسط روغن به پیستون وارد می شود در نهایت باعث بالا رفتن بدنه و دستگاه از سیلندر می شود.

همانطور که گفته شد ، روش ساخت و ساخت وینچ هیدرولیک بر اساس قانون پاسکال است. مطابق این قانون ، نیروی فشاری که به سیال وارد می شود (روغن در جرثقیل) همان حالت مایع پایدار است و به طور مساوی در تمام قسمت ها اعمال می شود.

بعلاوه ، فشار در برخورد با سطح بعدی به صورت عمودی در مایع اعمال می شود.

ساختار داخلی وینچ هیدرولیک

برای درک بهتر عملکرد بالابر هیدرولیکی ، بهتر است اجزای داخلی آن و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر را بفهمید.

در ساختار داخلی این نوع جرثقیل ها ، دو سیلندر با مقطع مختلف وجود دارد ، یک مایع بدون فشار و یک پیستون.

روغن موجود در سیلندر اول به دلیل کمبود فشار با فشار زیاد و فشار کم وارد سیلندر بزرگتر می شود. روغن فشار زیاد روی پیستون در نهایت باعث بالا رفتن تجهیزات روی سیلندر خواهد شد.

البته در داخل جک هیدرولیک قطعات دیگری مانند شافت ، سیلندر ، مهره سیلندر و قطعات آب بندی نیز وجود دارد.

از آنجا که مایعات تحت فشار نیستند ، از آنها برای جابجایی و انتقال کار استفاده می شود. به عنوان مثال ، از این خاصیت سیال در طراحی ماشین های ساده ای استفاده می شود که در آن می توان با یک نیروی محرکه کوچک یک مقاومت مقاومت غیرمعمول بدست آورد. روغن یکی از مایعات متداول است.

https://www.ukliftingstore.co.uk/hydraulic-jacks

بالابر هیدرولیکی وسیله ای است که به سیلندر حاوی روغن نیرو وارد می کند و باعث می شود روغن تراکم ناپذیر به سیلندر بزرگتر دیگری منتقل شود و روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار داده شود و باعث حرکت آن شود. روی آن بارگذاری کنید.

جرثقیل ها یا ماشین های دیگر چنین مکانیزمی دارند. قابل ذکر است که نیروی کوچکی که توسط پیستون وارد می شود پیستون بزرگتر را فشرده می کند و بار روی سیلندر بزرگتر را تغییر می دهد.

به جک هیدرولیک درایو هیدرولیک نیز گفته می شود. این نوع وینچ در صنایع مانند پرس هیدرولیک ، ماشین آلات بسته بندی ، وینچ و جعل و همچنین در تجهیزات سیار مانند تجهیزات ساختمانی ، تجهیزات کشاورزی و دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

جک های هیدرولیکی از سیستم های مکانیکی ، پنوماتیک و الکتریکی قدرتمندتر ، ساده تر و با دوام ترند.

امروزه استفاده از انواع جرثقیل ها برای بسیاری از افراد مفید است. یکی از جک هایی که امروزه به طور گسترده در ساخت و تعمیر بسیاری از اتومبیل ها استفاده می شود ، وینچ هیدرولیک است که شامل قطعات مختلف است.

افراد باید طبق این بخشها از آن استفاده کنند.

بنابراین ، در این مقاله ، نکات مختلفی در مورد نحوه کارکرد جک هیدرولیک ، اجزای آن ، انواع و نحوه نگهداری آنها را مطالعه خواهیم کرد.

اگر به این موضوع علاقه دارید یا استفاده از جک های هیدرولیکی برای شما مهم است ، تا پایان با ما باشید.

جک ها در مدارهای هیدرولیک

امروزه ، هر دو موتور و سیلندرهای هیدرولیکی (جک های هیدرولیکی) به عناصر اساسی در مدار وینچ هیدرولیک تبدیل شده اند تا انرژی هیدرولیک را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند. سیلندر رابط بین مدار هیدرولیک و دستگاه کار می کند.

بالابر هیدرولیکی با یک موتور هیدرولیکی که وظیفه ایجاد حرکت چرخشی را دارد متفاوت است و نقش آن ایجاد حرکات گذرا (خطی) است که از طریق آن نیروها منتقل می شوند.

صرف نظر از نیروی اصطکاک ، حداکثر نیروی F تولید شده در سیلندر به حداکثر فشار کار p و منطقه موثر M بستگی دارد.

F = P x A

اگر دستگاه به صورت خطی کار کند ، مزایای زیر سیلندرهای هیدرولیکی متحرک (جک های هیدرولیکی) را می توان در نظر گرفت:

https://www.manomano.co.uk/cat/hydraulic+jack

طراحی ساده برای حرکت مستقیم با سیلندرها و تسهیل چیدمان و چیدمان توسط مهندس با کارایی سیلندر بالا زیرا نیازی به تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی نیست
نیروی سیلندر از ابتدا تا انتهای چرخه ثابت می ماند
همچنین ، سرعت پیستون که به جریان ورودی به پیستون و منطقه بستگی دارد ، در طول چرخه ثابت باقی می ماند.
بسته به مدل ، سیلندر می تواند نیروهای فشاری یا کششی را اعمال کند
ابعاد سیلندرهای هیدرولیک (جک های هیدرولیکی) اجازه می دهد تا موتورهای با ظرفیت بزرگ با ابعاد کوچک ساخته شوند
بلند کردن ، کاهش ، حمل و جابجایی بارها از کاربردهای اصلی جک های هیدرولیکی است.

SOURCE: https://hydkala.com/