سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محتوا نویس وب

نظر

به گزارش اخبار خودرو ، کنفرانس مطبوعاتی PSA عصر چهارشنبه با حضور ژان کریستف کومار معاون رئیس جمهور ، کالتوم یوسفی مدیر ارتباطات و برنارد برازن مدیر توسعه تجارت خاورمیانه و آفریقا در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد.

در ابتدای جلسه ، آقای کومار اشاره کرد که او هر ماه یک هفته در ایران می گذراند و به عنوان صدای گروه PSA Automotive Group ، دو هدف اصلی در برقراری ارتباط با رسانه ها تعیین کرده است: به عنوان یک سرمایه گذار خارجی ، یک تامین کننده فناوری و یک حامل دانش و تجربه در بازار ایران ، و دوم اینکه ، با به روزرسانی اطلاعات ، آنها می توانند ارزیابی و بهبود وضعیت PSA در ایران.

 

سعی کنید مشکلات غیر منتظره را حل کنید

آقای کومار با اشاره به تعدادی از مشکلات ، از جمله مشکلات در سیستم بانکی و امور مالی داخلی که در نهایت مانع از ارسال یک بسته آماده (CKD) به ایران توسط خودروساز شد ، گفت: "مشکلات زیادی در انتظار PSA است." "قبلاً انتظار نمی رفت."

به گفته یک مقام ارشد PSA ، مشکلاتی از قبیل مشکلات دستیابی به نقدینگی خارجی و تأمین مالی از طریق استقراض مانع عملکرد خودروساز فرانسوی در ایران شده است و مواردی مانند عدم بهبود اقتصادی و نرخ بالای ارز همه موارد PSA بوده است. او آن را کم اهمیت جلوه داد. با این حال ، به گفته آقای کومار ، سایر تولیدکنندگان اتومبیل نیز همین مشکلات را دارند و او معتقد است که رقبا سریعترین مدل این گروه از خودروها نیستند.

آقای کومار گفت: "علی رغم همه این مشکلات ، ما در ایران هستیم و سعی در غلبه بر آنها داریم."

رویه ها

ژان کریستف کومار خاطرنشان کرد که 18 ماه پس از راه اندازی ICAP ، آنها اولین محصول مشترک خود (پژو 2008) را با شریک ایرانی خود به بازار عرضه کردند و تأکید کرد که پس از امضای Bergam ، PSA سرمایه گذاری بیشتری در ایران انجام داده است.

یکی دیگر از پیامدهای سرمایه گذاری PSA تولید سیتروئن C3 است که در کارخانه سایپا کاشان مونتاژ می شود و طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است ماه آوریل وارد بازار ایران شود.

علاوه بر این ، گروه خودروسازی تاکنون با 76 سازنده قطعات یدکی ایرانی در هر دو پروژه تولیدی موافقت نامه همکاری امضا کرده است تا مطابق تعهدات اولیه خود ، 60 درصد قطعات محصول مشترک را در ایران تولید کند. یکی از راه حل های PSA برای سرعت بخشیدن به محلی سازی و افزایش انعطاف پذیری تولید ، تمرکز بر تولید قطعات داخلی بوده است ، نه ارسال کیت های خارج از قفسه.

به گفته آقای کومار ، گروه خودروسازی PSA همچنین بستر خوبی برای اشتغال زایی در ایران فراهم کرده است. وی با بیان اینکه 90 درصد نیروی کار شاغل در زیرمجموعه های این گروه بومی است ، گفت: "PSA علاوه بر جذب و آموزش این افراد ، تعدادی تأمین کننده (قطعات یدکی) را نیز آموزش داده تا خدمات بهتری ارائه دهند."

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

مسئله همسان سازی و مزیت های رقابتی ایران

در رابطه با موضوع طراحی داخلی ، آقای کومار گفت که اولین محصول جدید PSA (پژو 2008) بیش از 20? از طراحی داخلی برخوردار شده است ، افزود: میزان مصرف وارد شده به بازار است. "PSA به طور جدی به دنبال تعمیق جذب داخلی است و ظرفیت خودرو در آینده ای نه چندان دور به بیش از 50 درصد افزایش خواهد یافت."

کومار با بیان اینکه محصول بعدی PSA ، پژو 301 با 60 درصد داخلی سازی به بازار عرضه می شود ، گفت: "PSA قبلاً همه تأمین کنندگان خود را انتخاب کرده و آنها در حال آماده سازی خود برای ورود به چرخه تولید ما هستند."

معاون PSA در خاورمیانه گفت: "ایران این توانایی را دارد که از طریق جذب عمیق موقعیت رقابتی در تولید را بدست آورد."

به گفته آقای کومار ، با توجه به منابع موجود در ایران (از فولاد ، آلومینیوم و مس تا پلاستیک) ، اگر تمام مراحل تولید از تأمین مواد اولیه تا تولید محصول نهایی در ایران انجام شود ، در این صورت ایران می تواند به یک محصول رقیب تبدیل شود.

وی درباره تأمین کنندگان ایرانی گفت: "برخی از سازندگان قطعات ایرانی از نظر فناوری در سطح جهانی هستند ، اما برخی از آنها به دلایل اقتصادی قادر به ارتقا نبودند."

https://turboyadak.com/

صادرات به بازارهای دیگر

ژان کریستف کومار موضوع صادرات را که شامل صادرات خودرو و قطعات یدکی است ، لمس کرد. وی در پاسخ به س fromال خبرنگار دنیای خودرو مبنی بر اینکه آیا محصولات تولیدی این گروه خودرویی در ایران فقط مخصوص بازارهای سنتی ایران یعنی کشورهایی مانند سوریه و عراق است ، پاسخ داد: «از نظر کیفیت ، محصولاتی مانند 2008 و C3 بالاترین کیفیت را دارند. این خودروها از استانداردهای بین المللی برخوردارند. بنابراین ، از نظر کیفیت ، این محصولات قابل صادرات هستند و این خبر خوبی است. ما تلاش خواهیم کرد تا استانداردهای جهانی و همچنین جذب عمیق را حفظ کنیم. اما مسئله مهم دیگری نیز وجود دارد که رقابت قیمت است و از آنجا که بومی سازی عمیق هنوز اتفاق نیفتاده است ، ما موظف هستیم. برای واردات قطعات یدکی نسبتاً گران به دلیل تعرفه ها و سایر هزینه ها و در نتیجه ، ما نمی توانیم قیمت رقابتی جهانی بدست آوریم ، "اما در برخی از بازارها مانند عراق و سوریه فعال خواهیم بود."

آقای کومار افزود: "در حال حاضر ، ما ماشین 2008 را به عراق تحویل داده ایم و منتظر واکنش بازار عراق نسبت به این محصول هستیم."