سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محتوا نویس وب

هنگامی که جاروبرقی شما خراب می شود ، پیدا کردن و تعمیر آن توسط یک متخصص وقت گیر و پرهزینه است. اگر بدانید چه کار می کنید بسیاری از مشکلات جاروبرقی ها برطرف می شود.

چرا برس های جاروبرقی نمی چرخد؟ ( تعمیر جاروبرقی ) : گاهی در هنگام جارو کردن متوجه می شوید که برس های جاروبرقی نمی چرخند و حرکت نمی کنند. این مشکل می تواند به عللی مانند گیر کردن مو و پرز در برس باشد که باید به طور کامل برطرف گردد. تکه تکه کردن موها با قیچی و سپس جدا کردن آنها بهترین راه برای برطرف کردن این مشکل می باشد.

اگر جاروبرقی شما دیگر کار نکرده است یا مثل قبل روشن نمی شود ، توصیه می کنیم این راهنمای تعمیر جاروبرقی را دنبال کنید تا ببینید آیا خودتان می توانید در تعمیر آن تلاش کنید. می توانید قبل از اینکه به تعمیرگاه جاروبرقی محلی خود رانندگی کرده باشید ، آن را در حالت کار کامل قرار دهید!

هشدار! اگر جاروبرقی شما هنوز تحت ضمانت است ، نباید تعمیرات خود را انجام دهید (غیر از بررسی های ساده و تعمیر و نگهداری معمولی و سرویس). در عوض باید با سازنده تماس بگیرید تا تعمیرگاه جاروبرقی مجاز محلی را برای تعمیر پیدا کنید. به یاد داشته باشید ، سرویس منظم خلاء شما احتمال خرابی های عمده را کاهش می دهد.

در اینجا شایع ترین اشکالات جاروبرقی ، شکایات و مسائلی که نیاز به توجه دارند اما اغلب دلایلی دارند که به راحتی برطرف می شوند:


ما به نوبه خود به هریک از این موارد می پردازیم و نشان می دهیم که چگونه معمولاً اینها به راحتی حل می شوند.

قبل از شروع تعمیر خلاء ، مکان مناسبی را در خانه خود برای انجام کار پیدا کنید. انتظار داشته باشید در حین کار تعمیر کمی خاک ایجاد شود و بنابراین باید متناسب با آن لباس بپوشید!

اگر در حال انجام کار در داخل خانه خود هستید ، مراقب باشید که از کفپوش و اثاثیه خود با یک ملحفه یا قیر محافظت کنید تا هرگونه آلودگی را از بین ببرد. ما همچنین توصیه می کنیم از ماسک گرد و غبار استفاده کنید ، که در صورت داشتن حساسیت ضروری است.

ابزارهایی که ممکن است برای تعمیر خلاء مورد نیاز باشید:

  • پیچ گوشتی های سر تخت و فیلیپس
  • انبر
  • قیچی
  • دستمال گردگیری
  • نوار چسب
  • متلی متر

قبل از انجام هرگونه تعمیر جاروبرقی ، مطمئن شوید که جاروبرقی شما از پریز برق جدا شده است!

مکش جاروبرقی توسط یک موتور فن ایجاد می شود که خاک و زباله را از داخل محفظه یا شیلنگ می کشد و در کیسه یا سطل ذخیره می کند. علاوه بر مکش ، برخی از جاروبرقی ها دارای یک برس چرخان یا یک نوار ضربه گیر هستند که باعث ایجاد آلودگی در سطح فرش می شود و به داخل محفظه مکش کمک می کند.

تا کنون شایع ترین علت ایجاد خلاء ناتوان زمانی است که یکی از این عناصر مسدود یا مسدود می شود ، یعنی یک جاروبرقی مسدود شده که منجر به از بین رفتن مکش و چرخاندن غلتک خلاء نمی شود.

اگر می خواهید بدانید چگونه مکش خلاء خود را افزایش دهید ، نکات زیر را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات موبایل ، طراحی فروشگاه آنلاین

جاروبرقی قدرتمند جمع نمی شود

کیسه خلاء را جایگزین کنید یا سطل را خالی کنید
مهم است که به طور مرتب کیسه یا سطل خاک خلاء خود را بررسی کرده و در صورت خرابی کامل یا مکش آن را تعویض یا خالی کنید. اگر خلاء شما جمع نمی شود ، با تعویض کیسه یا خالی کردن سطل شروع کنید. اگر جاروبرقی بدون کیسه دارید ، باید سیکلون را تمیز کنید تا هرگونه آلودگی و گرد و غبار ایجاد شده را از بین ببرد.

جاروبرقی های کیسه ای زمانی می توانند کارایی خود را از دست بدهند که کیسه های آنها فقط یک سوم پر شود!

از دست دادن مکش به دلیل مسدود شدن جاروبرقی
در خلاء کیسه ای ، هوا باید بتواند از تمام گرد و غبار و بقایای جمع آوری شده داخل کیسه عبور کند. با توجه به اینکه جاروبرقی کیسه را با خاک پر می کند ، باید بیشتر تلاش کند تا هوا را از طریق سوراخ های میکروسکوپی خارج کند و محدودیتی برای میزان پر شدن کیسه قبل از به خطر افتادن جریان هوا وجود دارد.

برخی از جاروبرقی های کیسه ای در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند و کیسه های چند لایه ای دارند که می توان آنها را بدون افت مکش به طور کامل پر کرد.

فیلترهای کثیف را تمیز ، شستشو یا جایگزین کنید
مانند کیسه خاک ، هوا باید بتواند از فیلترهای جاروبرقی عبور کند تا مکش در بهترین حالت خود قرار گیرد. برای اطمینان از این امر ، گرد و غبار فیلترها باید مرتباً برداشته شود.

سیستم های تصفیه خلاء متشکل از دو فیلتر (اصطلاحات رایج عبارتند از فیلترهای اولیه و ثانویه یا فیلترهای قبل از موتور و پس از موتور/ خروجی). هر دو باید تمیز یا تعویض شوند.

فیلترهای خلاء در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و گاهی اوقات در یک قاب یا ظرف پلاستیکی قرار می گیرند که آنها را در جای خود نگه می دارد.

فیلترهای کارتریج و اکثر فیلترهای HEPA به سادگی نیاز به ضربه زدن روی سطح سخت یا لبه سطل زباله خود برای از بین بردن گرد و غبار دارند. سعی نکنید فیلتر HEPA خود را بشویید مگر اینکه در دفترچه راهنمای خلاء شما به طور خاص این کار ذکر شده باشد. شستن فیلتر HEPA در بیشتر موارد باعث بی فایده شدن آن می شود.
سایر فیلترها ممکن است قابل شستشو باشند و پس از خشک شدن ، دوباره در جای خود قرار داده شوند.
اگر فیلترهای قابل شستشو دارید ، داشتن لوازم یدکی مفید است که می توانید بلافاصله در حین استفاده از آن استفاده کنید 

عیب یابی و تعمیر یخچال توسط خودتان : به علت حساسیتی که یخچال فریزر دارد در صورتی که دچار هر گونه خرابی و مشکلی گردد نیاز است تا به تعمیرکار متخصص در این حرفه مراجعه نمود. اما گاهی اوقات بسیاری از مشکلات ممکن است ساده بوده و توسط خود فرد نیز قابل برطرف شدن باشد.